Navigatie

Ruilen & Retourneren

Wij doen er alles aan om via onze webboetiek u zo volledig mogelijk te informeren over de kleding artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze geruild of geretourneerd worden. VOOR AL ONZE ARTIKELEN GELDT: NIET GOED GELD RETOUR, mits u patriciabruynse.nl uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling per e-mail hiervan op de hoogte stelt en indien voldaan is aan onderstaande voorwaarden;

Voor het terugzenden gelden de volgende voorwaarden:

Vooraf aanmelden

U dient altijd vooraf kenbaar te maken dat u een artikel wilt retourneren of ruilen. Meld de retour/ruiling via info@patriciabruynse.nl. 

Ruilingen, dwz hetzelfde artikel in een andere maat, worden binnen Nederland kostenloos verzonden. Helaas zijn wij genoodzaakt voor ruilingen buiten Nederland verzend kosten in rekening te brengen.

Retourinstructies

Na aanmelding van uw retourwens ontvangt u uiterlijk binnen 1 werkdag ( ma t/m vrij m.u.v  zon- en feestdagen 11:00-17:00uur) per e-mail een bevestiging met retourinstructies. Bij uw retourzending vermeldt u uw bestelnummer, naam en indien betaald d.m.v overboekingen: bank/girorekeningnummer of IBAN / BIC nummer. Betalingen per creditcard worden uitsluitend op creditcard rekening gecrediteerd. 

Retourtermijn retourzending

Het artikel dient per omgaande, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen* (ma t/m vrij muv zon-en feestdagen) afgeleverd te zijn bij patriciabruynse.nl. Voor België/Duitsland geldt een retourtermijn van 7 werkdagen.Voor overig landen geld een retourtermijn van 14 dagen. Retourzendingen verzonden buiten genoemde retourperiode worden niet geaccepteerd tenzij vooraf anders afgesproken. 

Voorwaarden retourzending

Het artikel dient in originele staat van verzending te zijn en ongedragen, ongebruikt en zonder etens, parfum- en of sigarettenlucht of andere sporen van dragen. Labels dienen aangehecht te zijn en niet beschadigd. Verpakking dient onbeschadig en in onberispelijke staat te zijn. Kledingstukken die zijn beschadigde en die naar ons inzicht niet meer verkocht kunnen worden , worden door ons niet retour genomen. Houdt er svp rekening mee bij het passen van kleding dat er geen overdadige parfum wordt gebruikt, er geen make up op de kleding komt of dat het kledingstuk beschadigd raakt door sieraden. patriciabruynse.nl  behoudt zich het recht om artikelen op grond van genoemde punten of bij vermoedelijk gebruik te weigeren en/of een vergoeding voor reparatie of vermindering van verkoopwaarde te berekenen.

Bevestiging retourontvangst

Na ontvangst van uw retourzending zullen wij deze inspecteren op bovengenoemde punten. U ontvangt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 2- 7 werkdagen een e-mail bij ontvangst van uw pakje. patriciabruynse.nl zal zorgdragen voor restitutie van het aankoopbedrag uiterlijk binnen 30 werkdagen na retourontvangst. Restitutie is exclusief in rekening* gebrachte verzendkosten. (* Verzendkosten van bestellingen die gratis verzonden zijn worden uiteraard niet teruggevorderd). Kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant.Retourzendingen dienen te allen tijde voldoende te worden gefrankeerd. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Retourzendingen die niet voldoende zijn gefrankeerd worden ten alle tijden geweigerd.  


Wij zijn niet verantwoordelijk voor zoekgeraakte retourzendingen. De klant is verantwoordelijk voor het ordelijk verpakken en verzenden van een retourzending.

Klacht met betrekking tot levering van uw bestelling

Wij doen er alles aan om een goed product te leveren. Na ontvangst van uw bestelling dient u de geleverde goederen onmiddellijk te inspecteren en daarbij gebleken gebreken onmiddellijk per e-mail te melden. Mocht een artikel niet geleverd zijn conform uw bestelling of niet voldoen aan de omschrijving op onze weboetiek, dient u dit per omgaande aan ons te melden. Dit kan d.m.v. telefonisch contact (op werkdagen ma-vr, muv zon- en feestdagen tussen 13.00 en 17.00 uur) met ons op te nemen of een e-mail te sturen aan info@patriciabruynse.nl vermeld svp het bestelnummer.

Service staat hoog in ons vaandel, mocht er iets niet in orde zijn of het product voldoet niet dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van uw kleding stuk contact met ons opnemen. We zullen ons uiterste best doen om de voor u best mogelijke oplossing aan te reiken!

 

Return & Exchange Policy 

We endeavour to explain to you in detail about every clothing item. If you are unhappy about the garment you have received, or it does not fit correctly then you may exchange it for another size or return the clothing item, as desired. We have a policy which states “if you are not happy with your purchase then you are able to return the item and get your money back”. You are able to get your money back if you inform patriciabruynse.nl by e-mail within 14 days of receiving your parcel. The following terms apply:

For return of clothing items, the following terms apply;

Inform us in advance

It is imperative that you inform us, in advance, of your intention to return or exchange a clothing item. Please inform us by e-mail: info@patriciabruynse.nl within 14 days of receiving your parcel. After receiving your e-mail we will reply within 1 working day (Mon-Fri excl. Sunday and holiday days 11:00 – 17:00 hours) and I will send you an e-mail with the information on how to return your purchase.

Return of your purchase: details and instructions

After informing us by e-mail that you would like to return your clothing garment we will send you an e-mail within 1 working day (Mon-Fri excl. Sunday and holiday days 11:00 – 17:00 hours) with confirmation with return instructions. Please mention your order number, name and if you have made payment your method of payment, via a bank card, credit card or bank-transfer. Please mention your IBAN/BIC number. Return payments by credit card can only be credited to the same credit card’s account number.

Return term

Within The Netherlands, the clothing article which you would like to return, will need to be returned within 5 working days after receiving your e-mail return-confirmation (Mon-Fri excl. Sunday and holiday days 11:00 – 17:00 hours) at patriciabruynse.nl. For Belgium and Germany a return-term of 7 days will apply. Other countries will have to send the clothing back within 14 working days. Any returned items that are later then the mentioned terms will not be accepted unless both parties have agreed and accepted other terms. 

Terms and Policy for returning clothing items

The clothing item returned needs to be in its’ original state. This means not worn and only tried-on to see how clothing item fits. No traces of food, drink, perfume and or cigarette smells or other signs of wear of the clothing item are acceptable. The attached labels need to be intact and not damaged. The packaging may not be damaged and must be in a perfect state. If the clothing item is damaged or has any of above mentioned defects; which after our inspection results in the garment not being re-saleable; we will not be able to accept your return. Please make sure that when trying on the garment you do not use perfume, that you do not get any make-up on the garment or that the garment does not get damaged by jewelry you may be wearing. Patriciabruynse.nl has the right on the grounds of all mentioned Terms or suspicion of the above to refuse and or charge money for repair and subtract this from original retail price.

Return Confirmation

After we have received your returned parcel we will inspect the garment as mentioned above. You will receive an e-mail within 2 working days of our receipt of your returned parcel. Within 30 working days after receiving the said parcel, your purchase price excluding charged delivery/shipping costs will be reimbursed. The customer incurs the costs for returning parcels.

Please make sure your return parcel is properly stamped for postage

The customer is responsible for sufficient postage stamps for returning the parcel. Returned parcels which have not been post-paid correctly will be refused. We are not responsible for lost returned parcels. The customer is responsible for correct packaging and shipment of a return parcel.

Please note - for our international customers 

Please note that you will be responsible for all shipping costs and that any additional duty or customs charges applicable in the destination country are payable by yourself. If you return any items to us then you will be responsible for return shipping costs and any re-entry duty or customs charges incurred when the items re-enter The Netherlands. Patriciabruynse.nl does not refund the sending or return of shipping costs unless the items are faulty or are not the items you have ordered. In compliance with the DSR (Distance Selling Regulations) under EU Law. Refunds for returns of items that patriciabruynse.nl accepts are faulty or incorrect items will be refunded via your original method of payment. We do not refund any shipping costs (either the cost to send the items to you or the cost of the return) and are unable to refund any duty paid on the items returned to us that are either faulty or unsuitable as this is a contract between the purchaser and own country Customs & Excise. 

Complaints procedure concerning the delivery of your order

We try everything possible to ensure your parcel is sent in both a secure and efficient manner . On arrival of your parcel please check to see if you have received the correct item. If you have not received the correct item or it does not comply with the description on the web-boutique, then please inform us immediately by e-mail info@patriciabruynse.nl or phone (Mon-Fri excl. Sunday and holiday days 13:00 – 17:00 hours). Please mention your order number. 

We endeavour to offer you a high quality of service therefore if something is not correct or if you are not happy with the ordered item then please inform us within 14 working days after receiving your clothing items. We will try our upmost to assist and to find a solution for you. 

© 2010 - 2017 Patricia Bruynse Fashion Designer | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel